20 Ekim 2010 Çarşamba

Uyku eğitmenleri dünyasını sarsan son teknik - Yatır-Emzir

Tracy Hogg'un yatır kaldır yöntemini biliriz. Kimimiz denedi, başardı ya da başaramadı; kimimiz bulaşmadı bile. Uyku dünyası şu an Banu Bogg tarafından geliştirilmiş yepyeni bir buluşla sarsılmakta: Yatır- Emzir

Yöntem: Bebek (artık kendisi 15 aylık bir 'toddler' da olsa) memede uyutulur. Meme hala ağızdayken moonwalk adımlarıyla yürünür, yatağa yaklaşılır ve meme hala ağızdayken (bu çok önemli, lütfen atlanmasın) bebek yavaşça yatağa konur. Son anda memenin ağızdan çıkıp başın yatağa değmesiyle bebek feryadı basar. Bu noktada yapılması gereken hemen bebeği alıp tekrar memeye yapıştırmaktır. Burada seçenekler çeşitli:
- eğer hemen tekrar uyur gibi görünüyorsa yatağın yanında ayakta emzirilmeye devam edilir, böylece moonwalk aşamasının tekrar yaşanmasına gerek kalmaz
- çok uyandıysa (yataktan anında alınamazsa mümkündür) emzirme mekanına dönülür başlangıç pozisyonuna geçilir ve bebek uykuya daldığında tüm adımlar tekrarlanır.

Bu işlem 1 saate yakın sürebilir. Faydaları saymakla bitmez ama biz burada aklımıza gelen en önemlileri sıralayacağız:

- bebek uykusunun büyük kısmını memedeyken aldığı için sonunda yatakta uyumayı kabul etse bile çok kısa uyuyacağından, anneye yemek, temizlik ve neme lazım internet, dinlenme gibi kötü alışkanlıklarını uygulamak için zaman kalmaz. Anne tüm vaktini asli görevi olan anneliğe bizzat adamış olur.

- anne için denge, koordinsyon, kaba motor becerilerini geliştirme fırsatıdır. ayrıca sebep sonuç ilişkisi, sabır, stres altında performans gösterme gibi çok faydalı bazı yetenekleri de cilalanmış olur.

- annenin omurları hala sıkıcı orijinal düzeninde duruyorsa, onların birbirine girmesi, yamulması gibi etkileşimler sonucu yaratıcı şekiller almasına yardımcı olur, ne oldu yaratıcılık da gelişti!

- henüz nereye varacağına dair testler sonuçlanmadı ama bunun sonu gece ve gündüz uykusunun tamamının memede gerçekleştirilmesine varabilir ki bu attachment parenting ekolünün kelimenin tam anlamıyla (attached olmuş (birbirine eklenmiş) anne-bebek)gerçekleştirilmesi, bir annenin varacağı nirvana durumudur.

- (sonradan eklenen bir fayda): bu yöntem uyku rutini gerektirmez. böylece anne-bebek arasında önceden belirlenmiş kurallar, ritüeller gibi yapay, resmi; ilişkiye soğukluk ve hatta monotonluk getirebilecek bir paylaşım kalmaz., ilişki doğaçlama ve zaman zaman sürprizli bir mücadele şeklinde akar, gider. zira uygulayanlar görecektir ki rutinli ya da rutinsiz bu tekniğin sonucu veya süresi değişmez.

Hangi durumlarda uygulanabilir:

Bebek kendisi bunu talep edecektir. Savaşmayınız, yatır-emziriniz.

Gereklilikler:

Annenin muhtaç olduğu asil kudretin damarlarındaki kanda mevcut olduğu gibi muhtaç olduğu asil sütün de memelerde mevcut olması iyi olur.

12 yorum:

Itır dedi ki...

Hahaha! 22 ay bilfiil her uykuyu bu yatır-emzir tekniğiyle gerçekleştirmiş, omurları eğrilmiş, kimi zaman cinnetten gözü seğirmiş bir anne olarak yazıyı pek beğendim! Tam gaz devam diyorum! :)
ps.1-Hülya yazıyı Feysbuka eklemis, ordan gördüm..
ps.2- 22ay böyleydiniz şimdi ne haldesiniz diye merak edersen: http://ardatotisi.blogspot.com/2010/09/nenni-olaylar-ve-azck-geyik.html

Itir

k.i.s.d. dedi ki...

mikemmel kahkahalara boğuldum uzun zamandır ilk defa...

larcencielblog dedi ki...

Ahahahahaaa, Banuu, paralarlar seni anacım!!!

Ama süper teknik! Çınar 13 aylık bırakmayaydı memeyi, ben hala böyle uyutuyor olurdum, hehe :))

mine dedi ki...

biz de bu yöntemi kullanıyoruz :( hem de sizin bir adım daha önünüze geçmişiz. yöntem artık işe yazamaz olunca anne ve bebe kanepeye kıvrılır, her ikisi de uyuklarken, bebe meme emmeye devam eder. kolaylıklar diliyorum, hem size hem kendime.

birdamlacıkyağmur dedi ki...

:)))
çok tatlısınız ikiniz de!

Banu Özçelik dedi ki...

Itır, biz galiba bir süre daha böyle devam edeceğiz, okuduğum kadarıyla senin şikayetlerin olsa da sizin durum benim için ideale yakındır, hedeftir.
k.i.s.d: guldugune sevindim, senin icin isterdim ki bu yazdiklarim sana hicbir sey ifade etmeseydi de o kadar gulmeseydin be.
basaak: ben zaten paralanmisim, daha ne yapabilirler ki!!
mine: siz nirvana'ya ermissiniz. :) ama galiba memede uyutan her anne birgün nirvanayı tadacaktır.
damla: :)) tesekkurler... bu halimizi bile tatli buldugun icin ayrica tesekkurler...

Banu Özçelik dedi ki...

bu arada bunu dun yatir emzir teknigiyle poyrazi uyuttuktan sonra cinnetle yaziktirivermistim. sonra aklima bir faydasi daha geldi, onu da yaziya ekliyorum. :)

Işıl dedi ki...

SEN YENİSİN GALİBA...
ŞAKA Bİ YANA HOŞ GELDİN BU ALEMİNE BENDE BEKLERİM

Banu Özçelik dedi ki...

merhaba ışıl, bloggerlıkta yeni, uyku sorunlarında oğlumla aynı yaştayım. bu ara koşturmacadan kendi bloguma bile uğrayamaz oldum ama fırsat buşunca hemen gelirim iade-i ziyarete :)

anneyazar dedi ki...

süper teknikmiş:)))

Jise-İklim dedi ki...

Banu :))))) Aynı methodu kullanıyoruz tek bir farkla, biz beşiğe değil yer yatığına yatırdığımız için onun yatağında oturarak emziriyorum. Uyuduğunu düşündüğüm an pozisyon alıyorum, eğiliyorum bırakıveriyorum. Mühim olan o başın altındaki kolu bebekten sıyırabilmek. Asıl bebeğin uyanıp uyanmamasını o lanet olası kol belirliyor :))

Unknown dedi ki...

geberdim gülmekten :))))))))